X’den reklam verenlere dava: Reklam gelirimize komplo kuruldu

X Üst Yöneticisi (CEO) Linda Yaccarino, toplumsal medya hesabından reklam verenlere yönelik açık bir mektup paylaştı.

Söz konusu mektupta Yaccarino, X’in Global Sorumlu Medya İttifakı (GARM), Dünya Reklamverenler Federasyonu (WFA) ve GARM üyeleri CVS Health, Mars, Orsted ve Unilever’e karşı bir antitröst davası açtığını bildirdi.

Geçen ay ABD Temsilciler Meclisi Yargı Komitesi’nin “GARM’ın Zararı” başlıklı raporunu okuduğunu belirten Yaccarino, raporda X’in de ortalarında bulunduğu birçok şirkete karşı yasa dışı boykot yapıldığına dair ispatlar elde edildiğinin kaydedildiğini aktardı.

Yaccarino, bu kuruluşların ve yöneticilerinin yasa dışı aksiyonlarının X’e milyar dolara mal olduğunu tabir etti.

Öte yandan Texas’taki federal mahkemede açılan dava dilekçesinde, kelam konusu kuruluşların daha evvelki ismi Twitter olan platformdan elde edilen milyarlarca dolarlık reklam gelirini “kolektif olarak alıkoymak için komplo kurdukları” tez edildi.

Söz konusu boykotun Musk’ın Twitter’ı satın almasının akabinde Kasım 2022’de başladığı belirtilen dava dilekçesinde, Twitter’ın içerik ve güvenlik standartlarının değiştirileceği telaşı nedeniyle boykotun başlatıldığı aktarıldı.

X’in şikayetinde, “Rakip reklam verenler ortasında kolektif aksiyon, toplumsal medya platformları tarafından uygulanacak marka güvenliği standartlarını belirlemek gayesiyle rekabet sürecini kısaltır ve pazar gücüne sahip bir küme reklam verenin kolektif görüşlerinin tüketicilerin çıkarlarının önüne geçmesine imkan tanır” değerlendirmesinde bulunuldu.

Elon Musk’ın 2022’de Twitter’ı satın almasının akabinde platformun reklam gelirlerinde düşüş yaşanmıştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir