Toyota, hidrojen yakıt hücresi teknolojisine olan inancını sürdürüyor. Şirket, daha verimli, daha dayanıklı ve daha uygun maliyetli olan üçüncü nesil hidrojen yakıt hücresi sistemini tanıttı.
Bu yeni sistem, hidrojen yakıt hücreli elektrikli araçların (FCEV) yaygınlaşması ve hidrojen enerjisinin geleceği açısından önemli bir adım olarak görülüyor.
YENİ SİSTEMİN AVANTAJLARI
Toyota’nın üçüncü nesil hidrojen yakıt hücresi sistemi, önceki nesillere göre bir dizi avantaj sunuyor:
Daha küçük ve hafif: Yeni sistem, önceki nesillere göre daha kompakt ve hafif bir tasarıma sahip.
Daha dayanıklı: Dizel motorlar kadar sağlam olan yeni sistem, önceki nesillere göre iki kat daha dayanıklı ve rutin bakıma ihtiyaç duymuyor.
Daha verimli: Yakıt verimliliğinde önemli bir artış sağlayan yeni sistem, araçların menzilini yüzde 20’ye kadar artırabiliyor.
Daha uygun maliyetli: Hücre tasarımı ve üretim süreçlerindeki yenilikler sayesinde, yeni sistemin üretim maliyeti daha düşük.
HİDROJEN YAKIT HÜCRELİ ARAÇLARIN GELECEĞİ
Toyota, yeni hidrojen yakıt hücresi sisteminin 2026 yılından itibaren ticari araçlarda kullanılmaya başlanacağını açıkladı.
Bu yeni sistem, Toyota Mirai gibi hidrojen yakıt hücreli araçların menzilini ve performansını artırarak, FCEV’lerin daha cazip hale gelmesini sağlayabilir.
Toyota, hidrojen enerjisinin geleceğine olan inancını sürdürüyor. Şirket, hidrojen yakıt hücreli araçların yanı sıra sabit jeneratörler, trenler, büyük kamyonlar ve iş makineleri gibi farklı alanlarda da hidrojen teknolojilerini kullanmayı planlıyor.