2030’a Doğru Yükseköğretim Vizyonu

Yükseköğretim Kurulu tarafından düzenlenen ‘2030’a Gerçek Türk Yükseköğretim Vizyonu’ toplantılarının birincisi Gazi Üniversitesi konut sahipliğinde gerçekleştirildi. YÖK Başkanı Özvar yaptığı konuşmada şunları söyledi:

“Dünyada rekabet gücü ve görünürlüğü yüksek, yeniliğe açık, kaliteli, istihdamı destekleyen, erişilebilir, kapsayıcı, dijitalleşmeyi ve uluslararasılaşmayı başarmış bir yükseköğretim sistemini hayata geçirmek hepimizin ülkemize ve milletimize karşı sorumluluğumuzdur. YÖK’ün çalışmalarını, stratejik gaye ve önceliklerini üniversitelerimizle paylaşmak ve üniversitelerimizin görüş ve tekliflerini almak üzere üniversite rektörlerinin ve temsilcilerinin iştirakiyle 5 başka bölgesel toplantı düzenleme kararı aldık. Bu toplantılar çok yararlı bir platform oluşturacak.”

YÜKSEKÖĞRETİMDE GELECEK STRATEJİLERİ
Özvar, 2030’a Hakikat Yükseköğretim Vizyonunda öne çıkan başlıkları şöyle sıraladı:

Yükseköğretime erişimde fiyat siyasetleri belirlenmesi: Öğrencilerin devlet üniversitelerinde parasız okuması, devletimizin en değerli eğitim siyasetlerinden biridir. Vakıf üniversitelerinin de paralı okumak zorunda olan gençlerin erişebileceği düzeylerde fiyat siyasetlerini belirlemeleri.

Yeni eğitim teknolojileri ile klâsik eğitimin dengelenmesi: İstikrarlı bir süreç içinde bu iki tahsil kanalının yürütülmesi; süratle gelişen ve genişleyen dijital tahsil mecralarının planlanması.

Kalite teminatı ve global rekabet: Genişleyen kapasite ile birlikte kalitenin de birebir ölçüde yükseltilmesi, milletlerarası görünürlük ve izafî rekabet üstünlüğü bahislerine odaklanılması

Akademik motivasyon ve bilimsel üretkenlik: Ülkemizin gereksinim duyduğu nitelikli genç kuşakların yetiştirilmesi, bilim ve teknoloji alanında kat edeceğimiz gelişme ortaya koyacağımız bilimsel üretim düzeyimizle direkt alakadır. Bilim ve teknoloji alanında global rekabette güçlü olmamızda bilim insanlarımızın katkıları çok kıymetli. Üretkenliğin ve kalitenin daha da yükseltilmesi için gerekli çalışmaların yapılması.

Değişen demografik yapı ve üniversiteye erişim talebi: Türkiye’nin genç nüfus oranında yaşanan azalma nedeniyle gelecekte üniversiteye olan erişim talebinde yaşanabilecek daralmaya karşı milletlerarası öğrenci hareketliliğinden daha fazla hisse almak üzere çalışılması; tahsil fiyatları, sıhhat, kaliteli eğitim, barınma ve güvenlik üzere bu hareketliliği direkt etkileyen konularda tedbirler geliştirilmesi.

İstihdama hassas programlar: İşgücü piyasalarında istihdamı kolaylaştıracak, kesimin beklentilerini karşılayacak programların sayısının ve kalitesinin artırılması, istihdama hassas olmayan programların tasfiyesi

Sürdürülebilirlik: Üniversitelerin iklim değişikliği ve etraf sıkıntılarına karşı sürdürülebilirlik eğitiminin müfredatlara entegre edilmesi.

Uluslararasılaşma, üniversite işbirlikleri: Üniversitelerin milletlerarası araştırma iş birliklerinde, ortak programlarında ve öğrenci değişimlerinde artış sağlanması ve üniversitelerimizin birden fazla ülkede yerleşkesi ve programları bulunan global kurumlara dönüşmesi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir