Sosyal medya detoksuna Barbieli çözüm

Nokia üreticileri çocukların dijital detoks yapmasına yardımcı olmak için 99 Sterlin pahasında (4 bin 500 lira) ‘tuğla’ telefonunu piyasaya sürdü. Bilhassa çocukların dikkatine çekecek pembe renkli telefon aslında bir Barbie tasarımı. Cep telefonlarının kullanımının yaygınlaştığı 90’lı yıllarda en çok tercih edilen modellere atfen tasarlanan eserle internet erişimi olmadan sadece arama ve iletileşme sağlanıyor. 

The Telegraph‘tan Charles Hymas, Barbie kapaklı telefonun, çocuklara çevrimiçi dünyadan uzaklaşma bahtı sunduğunu aktarırken eserin tek gayesinin çocukları dijital dünyadan uzak tutmak olduğunu aktarıyor. 

KAPAKLAR, ÇIKARTMALAR, KRİSTALLER

Human Mobile Devices (HMD) tarafından üretilen kapaklı telefon, dijital sıhhat ipuçları ve değiştirilebilir kapaklarıyla piyasaya sürüldü. Ayrıyeten telefonun kolay bir de kamerası var. 

Mattel ile ortaklaşa tasarlanan bu telefon, kullanıcıların telefonlarını büsbütün özelleştirmelerine imkan tanıyan bir dizi yapışkan kristal ve “retro” Barbie çıkartması içeriyor. Yani tüm bu ayrıntılar kapaklı telefonu satın aldığınızda, özelleştirilebilir kapaklar, çıkartmalar ve kristallerle birlikte geliyor. 

GENÇLER DETOKSA HAZIR

Şirket, hususa ait araştırmaları ayrıntılı bir formda inceleyerek şu sonuca ulaştı:

“Giderek daha fazla genç, 90’ların ve 2000’lerin başındaki cep telefonlarını anımsatan daha temel özellikli telefona geçerek akıllı telefonlarından dijital detoks yapmaya açık olmaya başladı.”

Bu hareket, İngiltere’nin en büyük taşınabilir ağlarından biri olan EE’nin, ebeveynlerin ilkokul çocuklarına akıllı telefon vermemeleri gerektiği istikametindeki yeni rehberliğini takip ediyor.

Nisan ayında, İngiltere’de çevrimiçi güvenlik düzenleyicisi Ofcom, üç ila yedi yaşındaki çocukların dörtte birinin kendi akıllı telefonlarına sahip olduğunu, bunun bir evvelki yıla nazaran beşte bir oranında arttığını tespit etti.

ANNE BABALAR PİŞMAN

Bu sayı 8 ila 11 yaşındaki çocuklarda %59’a ve 12 ila 15 yaşındakilerde ise %95’e yükseldi. HMD için 10 bin ebeveynin katıldığı memleketler arası bir anket, ebeveynlerin yarısından fazlasının çocuklarına akıllı telefon verdikleri için pişman olduğunu ortaya koydu.

Ebeveynler bunun ailenin toplumsal yapısını zedelediğini, çocukların uykusunu engellediğini, fizikî antrenmanlarını azalttığını ve arkadaşlarıyla toplumsallaşma vakitlerini sınırladığını düşünüyor.

HMD’nin pazarlama şefi Lars Silberbauer şunları söyledi: “Hızlı tempolu dijital dünyamızda, çevrimiçi vızıltının asla bitmediğini hissedebilirsiniz. Bu telefon, daha az gezinmek ve daha fazla eğlenmek istediğiniz vakitlerde akıllı telefonunuzu bırakmanızı teşvik ediyor, tüm bunlar gerçek bir kültürel ikon olan Barbie’nin yardımıyla oluyor.”

‘YÜKLENEN İÇERİKLER DENETİM EDİLMELİ’

İngiltere’de kimi siyasetçiler, 16 yaşın altındaki çocuklar için akıllı telefonların yasaklanmasını talep etti. Başbakan Keir Starmer yasağı reddetti, lakin çocukların aygıtlarında hangi içeriğe erişebilecekleri konusunda daha güçlü denetimler olması gerektiğini öne sürdü.

HMD, akıllı telefonlarla kıyaslandığında erişim ağı arama ve iletilerle sonlu olan ‘tuşlu’ ya da başka bir tabir ile ‘tuğla’ telefonların yaygınlaşması için ebeveynlerle birlikte çalışıyor.

Gelecek yıl, ailelerin çocuklarının nerede olduğunu bilmeleri için pozisyon belirleyici üzere özelliklere sahip bir telefon geliştirmek için HMD düğmeye bastı.

Eğer çalışmalar olumlu ilerlerse bu modele çocukların yalnızca ebeveynleriyle manzaralı temas sağlayabileceği bir cins uygulama daha eklenmesi planlanıyor.

PEKİ EBEVEYNLER ÇOCUKLARININ CEP TELEFONUNDA NASIL UYGULAMALARIN OLMASINI İSTİYOR?

  • % 66’sı Eğitim Uygulaması
  • % 65’i İletileşme Uygulaması 
  • % 60’ı Müzik
  • % 55’i Haritalar ve Navigasyon
  • % 50’si Eğlence
  • % 50’si Manzaralı Arama

özelliklerinin çocuklarının telefonunda olması gerektiğini düşünüyor.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir