Ticaret Bakanlığı ve KVKK arasında ‘dijital reklam’ iş birliği

Ticaret Bakanlığı, hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamalarına farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile şahsî dataların kullanımına ait ortak alanlarda memleketler arası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da mümkün ihlallere karşı ortak siyaset üretilmesi maksadıyla Kişisel Verileri Koruma Kurumu (KVKK) ile iş birliği protokolü imzaladı.

Bakanlıktan yapılan yazılı açıklamada,  şu tabirleri kullandı:

“Dünyada süratle gelişen dijitalleşme, öbür tüm alanlarda olduğu üzere pazarlama, satış ve reklam alanında da değişime yol açmış, bu alanda kullanılan klasik usuller, yerini dijital reklam ve uygulamalara bırakmıştır. Dijital ortamlarda tüketicilere yönelik olarak gerçekleştirilen ferdî bilgiye dayalı gayeli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım (karanlık ticari tasarım) süreçlerinde, reklam ile hedeflenen kişi hakkında doğruluk ve tutarlılığın sağlanması ile ilgi ve alaka seviyesine nazaran reklam faaliyetleri yürütülebilmesi emeliyle büyük ölçüde ve çeşitlilikte bilgi kullanılmakta. Bu durum, bireyler özelinde karar alınmasını sağlayan ve onları belirlenebilir kılan şahsî bilgiler açısından birtakım riskler barındırmaktadır. Reklam uygulamalarının ferdî data mahremiyetini ihlal etmek suretiyle tüketicilerin satın alma davranışlarını etkilemesi, ferdî bilgilerin korunması hukuku ile tüketicinin korunması hukukunu kaçınılmaz biçimde kesiştirmiştir”

“Hedef, tüketici farkındalığı artırmak”

Bakanlık ve KVKK ile iş birliğine gidildiği belirtilen açıklamada, “Hedefli reklamcılık ve aldatıcı ticari tasarım uygulamaları hakkında toplumun her kesitinde farkındalığın artırılması, dijital reklam ve uygulamalar ile şahsî bilgilerin kullanımına ait ortak alanlarda memleketler arası düzenlemelerin ve uygulamaların takip edilmesi ve mevcut ya da mümkün ihlallere karşı ortak siyaset üretilmesi amacıyla Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü ile KVKK arasında iş birliği protokolü imzalanmıştır. Protokol ile dijital reklam ve uygulamalar konusunda tüketici farkındalığının artırılması ve tüketicilerin ferdî dataları üzerindeki denetiminin güçlendirilmesi hedeflenmiştir” tabirlerine yer verildi.

 

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir